Köklerden Geleceğe
115
23:21
02.05.2024

Çocuğun psikolojik, sosyal ve bedenen gelişiminde yaşamsal öneme sahiptir. Merhamet, mütevazılık, estetik, sabır, özgürlük, tasarruf gibi değerlerin kazanılması "erdemli geleceğe" ulaştırır.

Okul öncesi eğitim kademesinin alana özgü özellikleri ile çocukların bu yaş grubunda çok yönlü desteklenmesinin önemi göz önünde bulundurularak müzik, sanat, hareket ve sağlık öğrenme alanları programa eklendi.

Aile katılım çalışmalarına verilen önem artırıldı. Aile katılımı, toplum katılımı ile bütünleştirilerek her okulda uygulanabilir bir yapıya kavuşturuldu.

Çocuğun açık havadan faydalanmasını, hareket özgürlüğünü ve günlük güneş ışığı alım ihtiyacını sağlayarak sağlıklı olmasına destek olmak amacıyla ilk defa açık hava öğrenme merkezleri oluşturuldu.

Öğrenme yaşantılarına destek olmak ve çocukların eğitim yaşantılarını sınıf içinden gerçek yaşama taşımak için okul dışı öğrenme ortamları; alan gezileri ve ziyaretleri (müzeler, bilim ve teknoloji merkezleri, hayvanat bahçesi, akvaryum ziyaretleri vb.); doğa yürüyüşü ve eğitimleri, ayrıca sanal gerçeklik uygulamaları gibi çok çeşitli çalışmalar teşvik edildi.

Çocukların keserek, yapıştırarak, boyayarak ürün oluşturmalarını önemseyen yaygın uygulamaların aksine, geleneksel ve evrensel sanat dallarının türleri ile tekniklerini tanımalarını; sanat eserlerini inceleyerek sanatı takdir edebilmelerini; sanat tekniklerini ve yöntemlerini kullanarak kendi özgün uygulamalarını yapabilmelerini sağlayacak süreçler hazırlandı. 

Değerlerin kazandırılmasında çocuk merkezli, oyun temelli yaklaşım benimsendi. Değerler, alan becerileriyle ilişkilendirilerek ele alındığı gibi sadece değer odaklı etkinlikler de tasarlandı.

Çocuğun demokratik bir ortamda etkin bir vatandaş olarak hak ve sorumluluklarının farkına varması; kendisi, ailesi ve yakın çevresinin geçmişi ile bugün arasında bağlantılar kurması; yaşadığı topluma karşı olumlu benlik algısı/saygısı oluşturan bireyler olması amaçlandı.

Programda ilk defa sosyal alan becerilerine yer verildi. Çocuğun yaşadığı topluma uyum sağlaması ve etkin bir şekilde katılımı hedeflendi.

Öğrenme deneyimlerini çeşitlendirmek ve derinleştirmek amacıyla çocuklara çeşitli öğrenme fırsatları sunularak onların potansiyellerini artırmayı amaçlayan model geliştirildi.

Matematik alan becerileri; aktif katılıma imkân sağlayan, olabildiğince somut örnek ve materyallerle zenginleştirilerek tüm duyulara hitap eden ve günlük yaşamla ilişkilendirilmiş bir şekilde hazırlandı.

Fen alan becerileri; fen bilimlerinin doğasına uygun olarak yaşam bilimleri, Dünya ve uzay bilimleri ve fiziki bilimler bağlamında oluşturuldu.

Okul öncesi dönemde çocuk oyunla gelişip oyunla öğreneceği için tüm öğrenme yaşantıları oyun temelli hazırlandı.

02-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-202402-05-2024

Yayın Tarihi: 02.05.2024